پیاده‌روی ۳ کیلومتری عید غدیر در سیستان و بلوچستان/ برپایی سیاه چادر میراث فرهنگی برای استقبال از شرکت‌کنندگان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: در مسیر همایش بزرگ پیاده‌روی به مناسبت گرامیداشت عید غدیر خم از دوستداران امامت و ولایت در سیاه چادر نصب شده توسط این اداره کل استقبال شد.

به گزارش  میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، علیرضا جلالزایی در مسیر همایش بزرگ پیاده‌روی که به مناسبت گرامیداشت عید غدیر خم برگزار شد، با اشاره به واقعه تاریخی عید غدیر اظهار داشت: واقعه غدیر از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام است که در آن، پیامبر اسلام(ص) هنگام بازگشت از حجة الوداع در ۱۸ ذی‌الحجه سال دهم قمری در غدیر خم، امام علی(ع) را به عنوان جانشین خود معرفی کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان هدف از برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های عید غدیرخم را روشنگری و واکاوی در مفهوم ولایت دانست و افزود: برگزاری چنین مراسماتی سبب علاقه، مودت به امامت، ولایت‌پذیری و قرارگرفتن در مسیر کمال و سعادت می‌شود.

او ادامه داد: در مراسم پیاده‌روی امروز این اداره کل با نصب یک سیاه چادر علاوه بر استقبال از دوستداران امامت و ولایت با برگزاری جشنواره غذاهای محلی، عرضه صنایع دستی به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب با نمایش پوشاک سنتی مردان و زنان سیستانی و بلوچستانی پرداخت.

جلال زایی تاکید کرد: این همایش با هدف ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و تجدید بیعت با امام عصر (عج)، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب همزمان با روز عید سعید غدیر خم، برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان بیان کرد: تهیه بسته صنایع دستی جهت اهدای جوایز، برگزاری مسابقه ازقربان تا غدیر با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و برگزاری مسابقه در محل برپایی سیاه چادر از دیگر اقدامات این اداره‌کل در برگزاری همایش بود.

گفتنی است در این پیاده‌روی سه کیلومتری که از مرقد شهدای گرانقدر شهر زاهدان تا کهف الشهداء این شهر با حضور پرشور مردم برگزار شد با پخت سوغات محلی شامل: کلوچه، چلبک و قتلمه توسط یکی از صنعتگران از شرکت کنندگان در مسیر، پذیرایی به عمل آمد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402041701602
دبیر مریم فیروزفر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha